Adana, hayatınızda bir kere mutlaka görmeniz gereken bir yer. Gezimizde, tarım alanlarının yakılmasından dolayı havanın dumanlı oluşu ve şehrin, özellikle arka taraflarının bakımsız oluşu, ticaretin önemli merkezlerinden Adana gezimizin beklentimiz altında olmasına neden olsa da, tarihi ve heybetli yapıları bize moral vermeye yetiyor.

Adana Şakirpaşa Havalimanı, şehrin neredeyse merkezinde yer alıyor. Havalimanından indiğimiz gibi kendimizi kahvaltı için uygun bir restorana oturduk. Bakmayın kahvaltı dediğime. Adana’da 100 yılı aşkın zamandır süregelen bir geleneğin tadına bakmak istedik.

Adana’da kahvaltıda ne yenir?

Adana’da, Adana usulü kahvaltı yapmak demek bal, reçel, peynir değil; Adanalı olanlar bunu çok iyi biliyorlar ki yerli halk sabahları kahvaltıda ciğer kebabı yiyor. Adana’da ciğer kebabı ile ünlü olan Birbiçer bizim tercihimiz oldu, pek de güzel oldu. Adana Havalimanı’ndan Birbiçer Kebap Salonu‘na yürüyerek yarım saatte ulaşabilirsiniz. Hem Cumartesi sabahı, hem Pazar sabahı Meydan Mah. Bakımyurdu Cd. üzerindeki Ciğerci Birbiçer‘i tercih ettik. Sabah 6’dan gece 12’ye kadar açık olan restoranın enfes ciğerlerinin porsiyonu 14TL. Dikkat edin, insanın yedikçe yiyesi geliyor.

adana ciger kebabi kahvalti

Karnımızı memnuniyetle doyurduktan sonra Adana şehrini gezmeye başlıyoruz. Adana çok büyük olmayan bir şehir, her şey merkezde, her yer birbirine yakın. Önceliğimiz Türkiye’nin en uzun saat kulesi olan Büyük Saat’te. 18dk/1.4km yürüdükten sonra Büyük Saat’e ulaşıyoruz ve ardından Seyhan Nehri kenarında küçük bir gezintiye çıkıyoruz. MS 384 yılında inşa edilen, dünyada hala aktif olarak kullanılan en eski köprü Adana Taş Köprü çıkıyor karşımıza. Bu da 7dk/500m ileride.

adana buyuk saat gezisi 400x266
adana tas kopru gezi yazisi 400x266

Adana Atatürk Müzesi ve Adana Sinema Müzesi yanyana iki bina. Taş Köprü’den 6dk/500m’lik bir yürüyüşten sonra ulaşabilirsiniz. Sinema Müzesi restorasyon sebebiyle kapalıydı. Atatürk Müzesi ise açık ve ücretsiz bir şekilde gezilebiliyor. Atatürk Müzesi’nin bulunduğu yapı, Atatürk’ün 1923 yılında Adana ziyaretinde misafir edildiği evdir. 20 dakikalık bir gezi ile Sabancı Camii’ne doğru yola çıkıyoruz.

adana ataturk yaver odasi 400x266
adana ataturk evi muzesi toplanti odasi 400x266

Sabancı Camii, Adana halkı ile Sabancı ailesinin katkılarıyla Sultanahmet Camii ve Selimiye Camii‘nin bir sentezi olarak ortaya çıkmış. Mimari olarak göz doyuran caminin içine muhakkak girin.

adana sabanci camii gezi yazisi 400x266
adana sabanci camii gezi rehberi 400x266

Adana Arkeoloji Müzesi, Adana Etnografya Müzesi ve Misis Mozaik Müzesi, Adana’daki tarih müzelerinden. Fakat halkın bu müzeleri ziyaret etmemesi müzelerin kapanmasına neden olmuş. Kapılarındaki görevlilere sorduğumuzda ise ya restorasyonda ya da henüz açılmadı cevabını alıyoruz.

Adana’da bir de Varda Köprüsü var, ama o uzakta olduğu için ona gidemiyoruz. Adana’nın gezilecek birçok noktası merkezde olduğu için günün ilerleyen saatlerinde Osmaniye ve Tarsus‘a gitmek için araç kiralamak durumunda kalmıştık. Siz de araç kiralayarak komşu şehirlere küçük bir tur yapabilirsiniz.

Zamanımız kısıtlı olduğundan dönüşte yalnızca Anavarza Antik Kenti‘ne uğrayabildik. Dilekkaya Köyü’nde yer alan antik kentin tarihi 2000 yıl öncesine dayanıyor. Kazılar sonuçlanırsa ortaya çıkan olan kentin, Anadolu’nun en büyük antik kenti olacağı öngörülüyor.

anavarza zafer taki gezisi 400x266
anavarza kalesi gezi rehberi 400x266

Eğer vaktiniz olursa Misis Antik Kenti, Ayaş Antik Kenti, Şar Antik Kenti, Şahmeran Kalesi, Feke Kalesi ile birlikte yukarıda da adı geçen Varda Köprüsü‘nü ziyaret edebilirsiniz.

Bu makaleyi beğendiniz mi?

Gezilerimizi @rotasenin Instagram hesabından takip edebilir, sorularınız varsa yorum kısmına sorabilirsiniz. Beğendiyseniz aşağıdaki sosyal mecralara tıklayın ve arkadaşlarınızı da bu makaleden haberdar edin. Teşekkürler!