Denizli’nin iç kesimlerine daha önceki gelişimizde vakit ayırmıştık. Yine bir haftasonu gezdiğimiz Denizli’nin iç taraflarında Kaklık Mağarası‘ndan başlayarak Bağlarbaşı Yaylası, Atatürk Evi, Laodikeia ve Hierapolis antik kentlerini gezmiştik. Bu sefer Denizli merkezin dışında kalan yerleri gezeceğiz.

Denizli’nin şehir merkezinden uzak kesimlerinde de gezilecek güzel yerler bulunuyor. Denizli’nin tamamını bir haftasonuna sığdıramayacağımız için ikinci bir haftasonu ile Denizli’yi tam anlamıyla gezmek istedik. Eğer Denizli’yi ilk defa gezecekseniz önceki yazımıza göz atmanızda fayda var.

Aşağıdaki haritada görebileceğiniz gibi yine Çardak Havalimanı‘na yapıyoruz inişi. Havalimanından bir araç kiralayıp gezimize başlıyoruz. Denizli’nin merkeze uzak taraflarını kiralık araç olmadan kısa sürede gezmek çok zor. Önceden yapacağınız araç kiralama rezervasyonuyla kira ücretini ucuza getirebilirsiniz.

Salda Gölü

Niyetimiz ilk olarak Keloğlan Mağarası‘na gitmekti. Ancak madem mağaraya doğru gidiyoruz, Burdur‘daki dünyanın sayılı doğal göllerinden biri olan Salda Gölü‘ne de uğrayalım dedik. Salda Gölü, temizliği ve turkuaz rengiyle dikkatleri üzerine çeken bir göl. Ancak ulaşım kolay olmadığı için çok yoğun değil. Salda Gölü’nde yelken, yüzme gibi turistik faaliyetler de yapılabiliyor. Mevsiminde gitmediğimiz için çok hareketli değildi. Buna rağmen karstik toprak yapısını görmek bile güzel.

burdur salda golu yuzme 400x266
burdur salda golu gorulecek yerler 400x266

Keloğlan Mağarası

Salda Gölü’nde yapısını inceledikten ve dinlendikten sonra Keloğlan Mağarası‘na doğru yola çıkıyoruz. Keloğlan Mağarası, önceki Denizli turumuzda çok uzak kaldığı için uğrayamadığımız bir konumda. Bu gezide Denizli’yi dıştan gezeceğimiz için uğramayı uygun gördük. Keloğlan Mağarası, Salda Gölü’nden 50 km uzaklıkta olmasına rağmen yolculuk bir saat sürüyor.

denizli keloglan magarasi gezisi 400x266
denizli keloglan magarasi sarkitlari 400x266

Keloğlan Mağarası ziyareti yağmurlu bir havada gerçekleşti. Gezinin yağmuru bile güzel, ancak mesele mağara olunca yağmurun da bir önemi olmuyor. Denizli merkezden uzak olduğu için kalabalık bir ziyaretçi profili yok. Gezmek de 15 dakika gibi bir süre sürüyor ancak buna rağmen gitmekten pişman olmadığımız bir mağara oldu Keloğlan Mağarası. Mağaraya giriş 3TL. Vaktiniz varsa mağara girişinde çay içip Acıpayam ovası manzarasını seyredebilirsiniz.

denizli keloglan magarasi girisi 400x266
denizli keloglan magarasi acipayam manzarasi 400x266

Afrodisias Antik Kenti

Mağaradan sonra Denizli merkeze doğru hareket ediyoruz. Bu yol, Salda Gölü ve Keloğlan Mağarası yollarına göre çok daha düzgün. Denizli merkez, Keloğlan Mağarası’ndan 75km/1 saat uzaklıkta. Ancak, hazır Denizli’ye kadar gelmişken yine zor bir rotada olan Afrodisias Antik Kenti‘ni ziyaret etmek istiyoruz. Aydın’ın doğusunda kalan bu kentin, herhangi bir Aydın gezisinde rotaya eklenmesi çok zaman kaybı yaratabileceğinden Denizli gezisinde ziyaret etmek istedik. Keloğlan Mağarası’ndan 1 saat 20 dakikalık bir mesafe ile Aphrodisias Antik Kenti‘ne ulaşıyoruz.

aydin afrodisias antik kenti tiyatrosu 400x266
aydin afrodisias antik kenti sebasteion 400x266

Afrodisias Antik Kenti, Türkiye’nin en önemli arkeolojik alanlarından biri. Roma döneminde inşa edilmeye başlanan kentte, günümüze kadar sağlam bir şekilde ulaşabilmiş birçok yapı bulunuyor. Stadyumu, tiyatrosu ve tapınakları ile görülmeye değer. Aracınızı otoparka bıraktıktan sonra ziyaretçileri traktör kasalarına bindiriyorlar ve 400 metre ilerideki antik kent girişine kadar götürüyorlar.

Afrodisias Antik Kenti gezimizin son durağı oluyor. Otelimizi Denizli merkeze yakın bir yerde seçiyoruz ki Pazar günkü rotamıza daha rahat başlayalım. Denizli termal suların bulunduğu bir şehir, dolayısıyla isterseniz otelinizi termal ve çamur banyo havuzlarının olduğu otellerden yana yapabilirsiniz. Önceki Denizli seyahatimizde böyle bir otelde konaklamıştık ve çok keyif almıştık.

Çamlık Parkı

Pazar günü sabahı erken saatlerde otelimizde yaptığımız kahvaltı sonrası eşyalarımızı da alıp otelden ayrılıyoruz. Günün ilk ışıklarında biraz yürüyüş iyi gelecektir diye düşünerek kendimizi tesadüfen keşfettiğimiz bir parka atıyoruz. Şimdi biraz dinlenme ve doğanın tadını çıkarma zamanı. Beklentimizin üzerinde bir güzellikte olan Denizli Belediyesi Çamlık Parkı adındaki yeşil alan otoparkları, yürüme parkurları, göletleri ile huzurlu bir ortama sahip. Onca yolun ardından burada yapacağınız bir yürüyüş sizi kendinize getirecektir. Göletin bulunduğu yerde oturup kuş cıvıltılarını dinleyin. Dilerseniz gölet manzaralı büfelere de oturabilirsiniz.

Çamlık parkında yürürken çam kokusu, temiz oksijen ve kuş cıvıltıları eşliğinde küçük bir hayvanat bahçesi çıkıyor karşımıza. Hayvanat bahçesine girmek için bizden herhangi bir ücret alınmıyor. Hayvanat bahçesinde devekuşu, tavşan, ördek gibi bilindik hayvanlar yer alıyor. Sıradışı veya büyük bir hayvan bulunmuyor.

Yeşildere Şelalesi

Sonraki istikamet Çal ilçesine bağlı Sakızcılar Köyü‘ndeki bir şelale. Çal Şelalesi ya da Yeşildere Şelalesi olarak bilinen şelale bir alabalık tesisinin içinde. Hocanın Yeri Alabalık Tesisi‘ne girdiğinizde, etrafınızda içinde alabalık olan birçok havuzla karşılaşıyorsunuz. İçeri doğru ilerlediğinizde ise 30 metre yükseklikten dökülen Çal Şelalesi çıkıyor karşınıza. Çamlık Parkı ile Çal Şelalesi arası 40 km olmasına rağmen, 1 saatte gidiliyor, yollar oldukça bozuk. Hocanın Yeri, uygun fiyatlı olması nedeniyle birçok kişi tarafından tercih ediliyor. Düşünürseniz afiyet olsun.

Güney Şelalesi

Denizli’nin Güney ilçesinde yer alan ve adeta Güney ilçesinin bir simgesi haline gelen Güney Şelalesi, Denizli’nin görülmeye değer doğal güzelliklerinden. Ancak il merkezine olan uzaklığı birçok insanı bu şelaleyi görmekten alıkoyuyor. İl merkezine 60km uzaklıktaki şelaleyi görmeye gittiğinizde, suyun kireçlerinin şelale yatağında basamaklar oluşturduğunu görüyoruz. Bu da düz bir akıntı yerine daha dinamik bir akıntı olmasını sağlıyor. Yaklaşık 20 metre yüksekliğinden Büyük Menderes‘e bağlanan Güney Şelalesi mutlaka görülmeli. Şelale önünde bir kafe ve bir otopark mevcut. Aracınızı 5TL karşılığında otoparka parkediyorsunuz. Sonra yaya olarak ortalama eğimle 20 metre uzaklıktaki şelalenin bulunduğu alana çıkıyorsunuz.  Çal Şelalesi’nden 30 km uzaklıkta olan Güney Şelalesi’ne ulaşmak 45 dakika sürüyor.

Güney Şelalesi, Büyük Menderes Nehri üzerine kurulan Cindere Barajı‘nın sularına doğru bakıyor. Güney Şelalesi’nin dönüş yolunda size baraj suları eşlik edecek. Dolayısıyla karşınıza birbirinden güzel doğa manzaraları çıkacaktır. Bu arada Güney Şelalesi’nin bir heyelan sonucu hasar gördüğüne ilişkin bir haber görürseniz bu doğru, ancak hasar onarılarak şelale yeniden düzenlendi.

Denizli’nin Karahayıt ilçesine gittiğinizde tıpkı Pamukkale’nin travertenleri gibi travertenlere rastlarsınız. Özellikle çocuklar olmak üzere yerli halk daha ortada ve ücretsiz olduğu için burayı tercih ederler. Bir de 150 metre ileride, meydanın tam ortasında Kırmızı Travertenler vardır ki, daha önce böyle bir şey görmediğimi söyleyebilirim.

Pazar günü için gezilecek yerler listemizin sonuna geldik. Vakit durumunuza göre Laodikeia Antik Kenti‘ni veya Pamukkale‘yi gezebilirsiniz. Zaman ve imkân durumunuz varsa Hierapolis Antik Kenti içerisindeki Tarihi Sütunlu Antik Havuz‘da günü sonlandırabilir, sonrasında ise dönüş yoluna geçebilirsiniz.

Bu makaleyi beğendiniz mi?

Sorularınız varsa aşağıdaki yorum bölümüne sorabilirsiniz. Bu tip gezilerimizi anlık takip etmek için bizi @rotasenin Instagram hesabından takip edin. Beğendiyseniz aşağıdaki sosyal mecralara tıklayın ve arkadaşlarınızı da bu makaleden haberdar edin.