Roma, her adımda tarihe düşündüğünüzden çok daha fazlasına bizzat tanıklık edeceğiniz, heykel, resim ve mimari sanata doymuş yegane kentlerden biridir. İhtişamlı Roma İmparatorluğu sona ermiş olsa da anılarını yaşamaya gelen milyonlarca ziyaretçi ile buluşuyor her yıl. İtalya’nın Lazio bölgesindeki şehir Roma aynı zamanda dünyanın kültür başkentidir.

Gerçekleştirdiğimiz İtalya turunda Roma’ya dört gün ayırdık. Çünkü Roma’da gezilecek yerler bir hayli fazla. Roma rehberi ve Vatikan rehberi gezi yazılarını sizin için adım adım derledik.

Sabah kalkıyoruz ve ilk işimiz Roma’nın gezilmesi gereken başka bir yönüne hareket etmek. Öncelikle Oppian tepesinde yer alan Parco Del Colle Oppio parkına gidiyoruz. Burası antik dönemin dinlenme kompleksi olarak kullanılıyordu. 64 yılında meydana gelen Roma yangınında her yer kül olmuş ve Roma İmparatoru Nero bu alana büyük bir villa yaptırmıştı. Altın Ev anlamına gelen Domus Aurea olarak geçen bu alan Nero’nun ölümünden sonra, Trainus tarafından üzeri toprakla örtülerek, antik Roma standartlarına göre çok büyük Trajan hamamları inşa edilmeye başlandı. Park gezinizde yer yer hamam kalıntılarına rastlamak mümkün. Açılışı MS 109 yılında yapılan hamamın mimarı Damascus’lu Apollodorus.

roma trajan hamamlari

Nero’nun Altın Evi’ne çeşitli zamanlarda turlar düzenleniyor ve yerin altındaki Domus Aurea ile sarayın odaları rehber eşliğinde gezilebiliyor.

Bu parktan çıkınca Roma’nın kalbine iniyoruz ve İtalya’nın en popüler turistik alanlarından birine, Colosseum‘a gidiyoruz. Zaten oldukça yakın. Ancak girişte varolan uzun kuyruklar canımızı sıkmıyor. Çünkü Roma Pass’imiz var ve Roma Pass’i kullandığınız ilk iki nokta ücretsiz gezilebiliyor. Biz de Kolezyum‘a girerken Roma Pass‘imizin bir hakkını kullanıyoruz ve yalnızca Roma Pass’li olanların kullandığı turnikelerden hızla geçiyoruz.

kolezyum gezi yazisi 400x266
roma kolezyum yeralti kompleksi 400x266

Kolezyum, adını gladyatörlerle eşleştirdiğimiz bir arena. Burada imparatorun zevki uğruna birçok gladyatör birbirleriyle ya da aç kalmış hayvanlarla savaşarak hayatta kalmaya çalışmışlar. İmparator Konstantin’in Hıristiyanlığı kabul etmeye başlaması ile bu dövüşler de sona ermiş.

Yaklaşık iki saatlik bir Kolezyum gezisi sonunda kendimizi tarihin akışına bırakıyoruz ve kolezyumun bahçesindeki Konstantin Zafer Takı‘na gidiyoruz. İmparator Konstantin‘in zaferini kutlamak adına 4. yüzyılda dikilen zafer takı, gerçekleşen zaferi, hem Roma halkına hem de düşmanlara hatırlatmak amacıyla dikilmiş.

konstantin zafer taki gezilecek yerler 400x266
konstantin zafer taki gorulecek yerler 400x266

Konstantin Zafer Takı‘nın diğer yanında ise Roma Forumu yer alıyor. Antik Roma’nın merkezi olan Roma Forumu’nun orijinal adı Forum Romanum. Roma Pass ile Colosseum’a girenler Roma Forumu’na ücretsiz giriş yapabiliyorlar. Burada birçok anıt ve yapı bulunuyor. Antik Roma’da kent merkezinin nasıl kullanıldığını ayakta kalan yapılar sayesinde daha iyi görebiliyoruz.

roma forum fokas sutunu 400x266
roma forum septimius severus kemeri gezisi 400x266

Roma’nın yedi tepesinden biri olan Palatino Tepesi de bu alanın içinde yer alıyor. Roma Forumu’ndan çıkmadan, kenardaki bir merdiven aracılığıyla Palatino Tepesi’ne çıkabilirsiniz. Bu alanda da yaklaşık iki saat harcadıktan sonra Galeria Borghese’ye doğru hareket ediyoruz.

Dün gittiğimiz Piazza del Popolo meydanının yan tarafına çıktığımız Pincio bahçelerinin devamında yer alan Galeria Borghese, harika yemyeşil bahçelerin içinde yer alıyor. İçerisinde ünlü heykeltıraş Bellini ve ressam Caravaggio‘nun tabloları da yer alıyor. Ancak buraya giriş için rezervasyon gerektiğinden girmedik. Siz de girmeseniz bile Villa Borghese‘nin bahçelerinde mutlaka yürüyüş yapın.

villa galleria borghese fotograf 400x266© Iory Allison
roma villa borghese bahcesi 400x266

Rotamıza devam edersek, Galleria Broghese‘nin önünden sol tarafa doğru 500 metre ileride Roma Hayvanat Bahçesi‘ne gelirsiniz. Hayvanat bahçesinin girişi kişi başı 12€. Biz girmedik, ama bir sonraki Roma seyahatinde buraya girmeyi düşünüyorum.

roma hayvanat bahcesi zoo

Hayvanat bahçesinden aşağıya doğru devam ettiğimizde, yol sonunda bizi büyük beyaz bir yapı karşılıyor. Roma’nın en iyi modern sanat müzelerinden biri olan National Gallery of Modern Art‘ta, aralarında Umberto Boccioni, Van Gogh, Rodin, Antonio Canova gibi ünlü sanatçıların eserlerinin bulunduğu birçok tablo sergileniyor. Bu müze de tabloseverlerin ilgisini çekecektir.

roma ulusal modern sanat galerisi muzesi odasi 400x266
roma ulusal modern sanat galerisi muzesi heykelleri 400x266

Bugün Roma’nın merkezine indik ve Kolezyum‘u, Konstantin’in zafer takını, Roma Forumu‘nu yakından inceledik. Borghese Villası‘na ait bahçelerindeki güzel bir yürüyüşle Roma Modern Sanat Müzesi‘nde günü noktaladık. Roma’da 3. günde neler olduğunu öğrenmek için Roma Gezi Rehberi 3. Gün yazısına devam edebilirsiniz.

Bu makaleyi beğendiniz mi?

Gezilerimizi @rotasenin Instagram hesabından takip edebilir, sorularınız varsa yorum kısmında sorabilirsiniz. Beğendiyseniz aşağıdaki sosyal mecralara tıklayın ve arkadaşlarınızı da bu makaleden haberdar edin. Teşekkürler!